torstai 16. lokakuuta 2014

Lähtötunnelmia

Habari!

Pian se koittaa (tarkemmin ottaen sunnuntaina), mun 3-kk vapaaehtoisjakso Tansaniassa! 

Vielä muutamien kamojen hommailua ja todo-listan tarkistusta. Tavarat lojuu kämpässä sikinsokin ja odottaa rinkkaan pakkaamista. Viimeiseen viikkoon on sisältynyt paljon heippoja, viimeinen matkapalaveri, levottomia öitä, tansanialaisen kulttuurin opiskelua, hyvästä ruuasta haaveilua, lähdön haikeutta ja lähdön intoa. Muutama sana swahiliakin on hallussa! 

Jo vuosia olen janonnut pidempää seikkailua ulkomailla. Pariin otteeseen olen ollut lähdössäkin, mutta elämäntilanteet muuttuu ja siten toisinaan myös varmaltakin tuntuvat suunnitelmat. Keväällä kuitenkin puhalsivat muutosten tuulet. Hyppäsin uusiin juttuihin ja testasin itseäni. Taustalla mm. kummitteli tuleva valmistuminen ja siirtyminen työelämään. Kun sitten sähköpostilla haettiin vapaaehtoistyöntekijää Tansanian Kisaraween ilman sen kummempia miettimättä olin jo laittanut hakemuksen vetämään. Olin pitkään miettinyt työntekoa Afrikassa ja ajoitus täsmäsivät - tiesin, että tää on mun juttu. Oltiin universumin kanssa yhtä mieltä ja pääsin töihin.

Tämä on blogi mun kokemuksista, havainnoista ja mietteistä täysin uudenlaisessa kulttuurissa. Katsotaan, miltä se elämänmeno ja työnteko siellä 13 000 kilometrin päässä näyttää. Tervetuloa mukaan! Karibu!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti